Üniversite Öğrencilerinde Duyguları İfade Etme, Mizah Tarzları, İyimserlik ve Bağlanma Stilleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HİFA NAZİLE YILDIZ

Danışman: Kemal Öztemel

Özet:

Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin duyguları ifade etme,

mizah tarzları ve iyimserlik düzeylerini ne derece yordadığını incelemektir Araştırmanın

çalışma grubu 320 kadın (%68.1) ve 150 erkek (%31.9) olmak üzere toplam 470 üniversite

öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştımacı tarafından

geliştirilen kişisel bilgi formu, İlişki Ölçekleri Anketi, Mizah Tarzları Ölçeği, Yaşam

Yönelimi Testi ve Duyguları İfade Etme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen

bulgulara göre güvenli bağlanma stili ve saplantılı bağlanma stili puanları, duyguları ifade

etme puanlarına ilişkin toplam varyansın yaklaşık %7’sini açıklamaktadır. Güvenli

bağlanma stili puanları, katılımcı mizah tarzı puanlarına ilişkin toplam varyansın yaklaşık

%5’ini açıklamaktadır. Güvenli bağlanma stili ve kayıtsız bağlanma stili puanları, kendini

geliştirici mizah tarzı puanlarına ilişkin toplam varyansın yaklaşık %4’ünü açıklamaktadır.

Saplantılı bağlanma stili puanları, saldırgan mizah tarzı puanlarına ilişkin toplam varyansın

yaklaşık %1’ini açıklamaktadır. Saplantılı bağlanma stili puanları, kendini yıkıcı mizah tarzı

puanlarına ilişkin toplam varyansın yaklaşık %6’sını açıklamaktadır. Saplantılı bağlanma,

güvenli bağlanma stili ve korkulu bağlanma stili puanları, iyimserlik puanlarına ilişkin

toplam varyansın yaklaşık %13’ünü açıklamaktadır. Elde edilen bulgular literatür ışığında

tartışılmış ve çalışmanın sonunda bulgulara dayalı önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler : Bağlanma stilleri, mizah tarzı, iyimserlik, duyguları ifade etme