Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İbrahim ÇAKIROĞLU
Danışman: HÜLAGÜ KAPLAN
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Sağlık tesisleri ulaşım açısından yüksek öncelikli kullanımlar arasındadır. Bu tesislerin ölçeği ve yer seçimi ulaşılabilirlik açısından önemlidir. Tesislere ulaşımı sağlayan aksların yaya, toplu taşıma ve özel araç açısından güçlü olması gerekmektedir. Aksi takdirde tesise gelirken uzun süreli zaman kayıpları gerçekleşecektir. Türkiye’de yapılmakta olan entegre sağlık kampüsleri birçok branşın tek bir kampüste toplandığı büyük ölçekli sağlık tesisleridir. Çalışmada bu ölçekte bir sağlık tesisinin trafik planlaması yönünden nasıl sonuçlar doğuracağı ve bu sonuçların etkilerinin nasıl azaltılabileceği incelenmekte olup Kocaeli Entegre Sağlık Kampüsü çalışma alanı olarak seçilmiştir. Kocaeli örneğinin seçilmesinin sebebi tez yazımı sırasında proje aşamasında olması ve yakın çevresinde örnek olarak kullanılabilecek bir hastane bulunmasıdır. İzlenen yöntemin yeni yapılacak hastanelerde trafik planlaması için model oluşturması amaçlanmıştır. Hastanenin trafik üretim- çekimleri ve otopark ihtiyacı hesaplanırken yerel yönetimden alınan bilgiler doğrultusunda konum ve çevresel faktörler nedeniyle Kocaeli Derince Eğitim ve Araştırma Hastanesi örnek çalışma alanı olarak belirlenmiştir. Bu hastanede trafik sayımları yapılmış; personel, poliklinik hastası ve refakatçilere anketler uygulanmış ve hastane müdürlüğünden gerekli istatistiki veriler temin edilmiştir. Bu verilerden elde edilen değerlerden büyütme katsayısı ile oranları hesaplanmış ardından Kocaeli Entegre Kampüsü bitince ortaya çıkacak trafik hacimleri ile ilgili kestirimlerde bulunulmuştur. Çalışmada girişin ardından ikinci bölümde konuyla ilgili literatür taraması yapılmış, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin geçmişi, mevcut durumu ve kamu özel ortaklığı modeli incelenmiştir. Üçüncü bölümde çalışmada kullanılan yöntem ve teknikler hakkında açıklama yapılmış, saha çalışması ve hesaplar yapılmıştır. Dördüncü bölümde ortaya çıkan sonuçlar incelenmiş, sonuçların etkilerini hafifletecek önerilerde bulunulmuştur