Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: YILDIZ İSAOĞLU
Danışman: Sevinç Ergenekon Emir
Özet:
Genel tarama modeline uygun olarak yürütülen bu çalışmanın amacı öğrencilerin İngilizce
konuşmaya yönelik motivasyonlarını azaltan faktörlerin araştırılması ve bu faktörlerin bazı
değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde Anadolu
liselerinde okuyan 566 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak için 48 madde ve 4 boyuttan
oluşan Konuşma Demotivasyonu Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik değeri
hesaplandığında, croanbach Alpha değeri .93 bulunmuştur. Veriler analiz edilirken aritmetik
ortalama, standart sapma, korelasyon ve çoklu varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin İngilizce konuşmaya yönelik başlıca demotivasyon
kaynağının dersin özellikleriyle ilgili faktörler olduğu bulunurken en az demotive eden
faktörlerin ise öğretmenle ilgili olduğu bulunmuştur. Buna ek olarak, İngilizce konuşma
demotivasyonu ve cinsiyet arasında anlamlı bir korelasyon bulunamamıştır. Ancak konuşma
demotivasyonuna sebep olan faktörler ile İngilizce yeterliliği, yurt dışında bulunma, özel
ders alma veya İngilizce kursuna gitme, İngilizce yayın izleme, sohbet uygulamalarını ve
İngilizce web sitelerini kullanma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermiştir.
Anahtar kelimeler : Demotivasyon, demotivasyon kaynakları, İngilizce konuşma
becerisi