Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Öğrenci: İSMAİL KAYA
Danışman: NEJLA GÜNAY
Özet:Bu araştırma Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) uygulamalarında oldukça önemli bir yere sahip olan Tarih sorularının ortaöğretimde uygulanan Tarih Dersi Öğretim Programları ile karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 2010 ile 2013 yılları arasında YGS ve LYS'de sorulan tarih soruları ve 2007 yılından itibaren uygulamaya konulan öğretim programları incelenmiştir. Ayrıca buna ek olarak eğitim ve programlarla ilgili temel kavramlara, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısına, üniversitenin dünyada ve Türkiye'deki tarihsel gelişimine ve dünyada ve Türkiye'de üniversiteye giriş sistemleri ile YGS ve LYS sistemlerine değinilmiştir. Son olaraksa görülen eksikliklerin giderilmesine ve kapsam geçerliliği açısından hangi ünitelerden kaç soru sorulabileceğine dair öneriler dile getirilmiştir.