Lisans 1. sınıf öğrencilerinin birinci yarıyıl başında teori ve uygulama derslerine yönelik tonal ve makamsal alandaki bilgi düzeylerinin incelenmesi (Gazi Üniversitesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ECE TUNCER

Danışman: Sadık Özçelik

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi (GÜGEF) Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenime başlayan, farklı tür ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş lisans 1. sınıf öğrencilerinin Teori ve Uygulama Dersleri içerisindeki tonal ve makamsal alan konuları ile ilgili bilgi düzeylerinin tespit edilmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu GÜGEF Müzik Eğitimi Anabilim Dalında lisans 1. sınıfta okumakta olan 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma betimsel bir çalışma olup; genel tarama modelindedir. Teori ve Uygulama Derslerinin içerikleri ile ilgili bilgi edinmek için literatür taraması yapılmıştır. Literatür taraması sonrasında elde edilen veriler kullanılarak öğrencilerin bilgi düzeylerini ölçmek için tonal ve makamsal alan konularını içeren 30 sorudan oluşan bilgi ölçme testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda elde

edilen verilere göre, örneklem grubunda bulunan öğrencilerin çoğunun ortaöğretimde mesleki müzik eğitimi verilmeyen kurumlardan mezun olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin makamsal alana göre tonal alanda daha yüksek başarı elde ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin tonal ve makamsal alandaki teori bilgilerinin geliştirilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.

Anahtar Kelimeler : Müzik eğitimi, teori, tonalite, makam