Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: VOLKAN DAMLI
Danışman: Bilal Güneş
Özet:
Öğrencilerin eğitim yaşamları boyunca fizik derslerine yönelik motivasyonları genellikle
düşüktür. Günümüzde öğrencilerin içsel motivasyonlarının yüksek olduğu ve bu nedenle
yöneldikleri belki de en önemli etkinlik dijital oyun oynamaktır. Derslerin aksine, öğrenciler
oyun oynamanın yaşamlarına katkılarını düşünmezler, çünkü oyun oynarken eğlenirler. Bu
içsel motivasyonu fizik eğitimi alanındaki başarıyı arttırmak için kullanmak, eğlence ile
eğitimi bir araya getirmek eğitim için olumlu bir katkı olabilir. Bu nedenle bu çalışmada,
öğrencilerin dijital oyunlara yönelik içsel motivasyonlarının derslerdeki başarılarını
arttırmak için kullanılıp kullanılamayacağı problem durumu olarak ele alınmıştır. Bu
kapsamda çalışmanın amacı, öğrencilerin manyetizma konusundaki başarılarını arttıracak
dijital bir oyun geliştirmektir. Oyun deneyimsel oyun modeli temel alınarak geliştirilmiştir.
Oyun geliştirilirken de Ar-Ge için sıklıkla kullanılan ADDIE (Analiz [Analysis] - Tasarım
[Design] - Geliştirme [Development] - Uygulama [Implementation] - Değerlendirme
[Evaluation]) modeli kullanılmıştır. Sekiz katılımcıyla, açıklayıcı karma yöntem tasarımı
kullanılarak oyunun başarısı ve modele uygunluğu test edilmiştir. Değerlendirme sonucunda
geliştirilen oyunun modele uygun olduğu ve başarıyı olumlu yönde etkilediği sonucuna
ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Fizik eğitimi, dijital oyun, oyun geliştirme, manyetizma