Deneyimsel Oyun Modeli Temel Alınarak Geliştirilen Dijital Oyunun Manyetizma Konusundaki Başarıya Etkisi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: VOLKAN DAMLI

Danışman: Bilal Güneş

Özet:

Öğrencilerin eğitim yaşamları boyunca fizik derslerine yönelik motivasyonları genellikle

düşüktür. Günümüzde öğrencilerin içsel motivasyonlarının yüksek olduğu ve bu nedenle

yöneldikleri belki de en önemli etkinlik dijital oyun oynamaktır. Derslerin aksine, öğrenciler

oyun oynamanın yaşamlarına katkılarını düşünmezler, çünkü oyun oynarken eğlenirler. Bu

içsel motivasyonu fizik eğitimi alanındaki başarıyı arttırmak için kullanmak, eğlence ile

eğitimi bir araya getirmek eğitim için olumlu bir katkı olabilir. Bu nedenle bu çalışmada,

öğrencilerin dijital oyunlara yönelik içsel motivasyonlarının derslerdeki başarılarını

arttırmak için kullanılıp kullanılamayacağı problem durumu olarak ele alınmıştır. Bu

kapsamda çalışmanın amacı, öğrencilerin manyetizma konusundaki başarılarını arttıracak

dijital bir oyun geliştirmektir. Oyun deneyimsel oyun modeli temel alınarak geliştirilmiştir.

Oyun geliştirilirken de Ar-Ge için sıklıkla kullanılan ADDIE (Analiz [Analysis] - Tasarım

[Design] - Geliştirme [Development] - Uygulama [Implementation] - Değerlendirme

[Evaluation]) modeli kullanılmıştır. Sekiz katılımcıyla, açıklayıcı karma yöntem tasarımı

kullanılarak oyunun başarısı ve modele uygunluğu test edilmiştir. Değerlendirme sonucunda

geliştirilen oyunun modele uygun olduğu ve başarıyı olumlu yönde etkilediği sonucuna

ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Fizik eğitimi, dijital oyun, oyun geliştirme, manyetizma