Yazma sürecine dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: AYŞE DİLEK YEKELER

Danışman: KEMAL KÖKSAL

Özet:

Bu araştırmanın amacı, yazma sürecine dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Giresun ilinde bir ilkokulda dördüncü sınıfta okuyan toplam otuz öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel verilerin sağlanmasına imkân veren yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde çalışma grubu öğrencileri ile dört kez yazma süreçlerine dayalı uygulamalar yapılmıştır. Uygulamalar 6 hafta boyunca ikişer ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubundaki öğrencilerin uygulamaların başında, uygulama süresinde ve uygulama sonunda yazılı anlatım becerileri ilgili ölçme aracı kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda çalışma grubundaki öğrencilerin ön test ve son test puanları arasında son test puanları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen nicel veriler incelendiğinde öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinde olumlu bir gelişme gösterdikleri görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda ilkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin olumlu yönde geliştirilmesi için yapılacak çalışmalara yönelik öneriler getirilmiştir.