Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Selcen Beşen
Danışman: GONCA HÜLYA YAYAN
Özet:Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Görsel Sanatlar dersinde bireysel ve işbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerinin öğrenci üzerine etkisini belirlemektir. Evreni Ankara ili olan araştırmanın örneklemi, Gaziosmanpaşa Nejla İlhan İpekçi İlköğretim okulu 4.sınıf öğrencileridir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi, deneysel desen modelinden yararlanılarak yapılmıştır. Araştırmada Görsel Sanatlar dersinin yapılan çalışmalar deney grubunda işbirliğine dayalı öğrenme yöntemine göre, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemine göre işlenmiştir. Başarıyı ölçmek için geliştirilen gözlem formu uygulanılmıştır. Elde edilen bulgulardan, işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile bireysel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında öğrencilerin başarı bakımından dersteki başarıları arasında deney grubu lehine önemli bir fark olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca deney grubunda bu yöntemle işlenmiş olan dersin öğrenilenlerin kalıcılığı geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu görülmektedir.