Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Öğrenci: BUKET ÇİĞDEMTEKİN
Danışman: ŞEBNEM İNĞEÇ
Özet:Bu çalışma ortaöğretimde okuyan öğrencilerde elektrostatik konusu ile ilgili oluşabilecek kavram yanılgılarının bir karikatüristik yolla giderilip giderilemeyeceğini araştırmaktadır. Araştırmanın örneklemini Anadolu Lisesi 10. sınıflarından 51 kişilik öğrenciler oluşturmaktadır. Güvenilirlik katsayısı 0,73 olan kavram yanılgı testi öntest olarak uygulanarak öğrencilerdeki kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Uzman görüşü alınarak tarafımızca geliştirilen elektrostatik konusuyla ilgili karikatürler ders anlatımında kullanılmıştır. Konu bitiminde kavram yanılgı testi sontest olarak uygulanmıştır. Öntest ve sontest sonuçlarının incelenmesiyle bu uygulamanın öğrencilerdeki elektrostatik konusuyla ilgili mevcut kavram yanıgılarını azalttığı gözlenmiştir (Koçyiğit, 2003). Araştırmanın deseni olarak öntest - son test ve şık analizi kullanılmıştır.