ÇİZGİ FİLMLERİN EĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN RESİMLERİNE ANLATIM, BİÇİM VE RENK OLARAK YANSIMASI


Institution Of The Thesis: Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey

Approval Date: 2009

Thesis Language: Turkish

Student: Nülifer ÖZAKÇAOĞLU

Consultant: GÜLER AKALAN

Abstract:

Bu arastırmada, çizgi filmlerin Eğitilebilir Zihinsel Engelli öğrencilerin resimlerine; anlatım, biçim ve renk yönünden etkileri arastırılmıstır. Arastırma, 2008 / 2009 Eğitim-Öğretim yılı 2. döneminde Ankara ilinde Sincan ilçesine bağlı Sincan İs Okulu birinci sınıftan 15- 20 yas arası 10 öğrenci ile yapılmıstır. Arastırmanın verilerini öğrencilerin resim uygulamaları olusturmustur. Arastırma nitel bir çalısma olup deneysel yönteme dayanmaktadır. Arastırma yönteminin ilk verilerini, arastırmada yer alan öğrencilerin, çizgi film izlemeden önce yaptıkları resimler olusturmustur. Arastırmanın ikinci basamağında, öğrencilere izletilen çizgi filmlerdeki sahnelerin, zihinlerinde olusturduğu etkilerin, kağıda yansıtılması sonucu elde edilen resimler uygulama verilerini sağlamıstır. Deney grubunun, çizgi film izlemeden önce ve izledikten sonra yaptıkları çalısmalar, üç alt baslıkta (anlatım, biçim, renk) 23 kriterin yer aldığı resim değerlendirme formuna göre puanlandırılmıstır. Yapılan resimlerin, değerlendirme formuna göre elde edilen sonuçları incelenerek, karsılastırılmıstır. Arastırma sonucunda, çizgi film izlettirilmesinin resimlere, anlatım, biçim ve renk yönünden %47 oranında olumlu yönde etki ettiği tespit edilmistir.