Çevre eğitim programının 48-66 aylık çocukların çevresel farkındalıklarına etkisi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: FÜSÜN KURT GÖKÇELİ

Danışman: ADALET KANDIR

Özet:

Bu araştırma, Çevre Eğitimi Programının 48-66 aylık çocukların çevresel farkındalığına etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013- 2014 eğitim yılında Eskişehir İli Tepebaşı İlçesinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bağımsız anaokuluna devam eden 48-66 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, bağımsız anaokuluna devam eden 48-66 aylık çocuklar arasından tesadüfî olarak seçilen 40 çocuk oluşturmuştur. Çalışma grubunu oluşturan çocuklardan 20 çocuk deney grubu, 20 çocuk kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; çocuklar ve çocukların ailelerine ilişkin kişisel bilgileri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, çocukların çevresel farkındalıklarını değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan "48-66 Aylık Çocuklar İçin Çevresel Farkındalığı Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol grupları karşılaştırıldığında çocukların çevresel farkındalıklarına "Çevre Eğitim Programı nın deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark yarattığı (p<0,05) tespit edilmiştir.