Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygı Düzeyleri ve Sözlü İletişim Stratejileri Arasındaki İlişki


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Münevver Mine Şenyıl Güzelderen

Danışman: Cemal Çakır

Özet:

Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencilerinin sözlü iletişim stratejisi kullanımı ile yabancı dil kaygı düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Sözlü iletişim stratejileri ile yabancı dil kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak için Türkiye'de ki dört farklı üniversitenin hazırlık okullarında okuyan 800 öğrenciye bir demografik bilgi formu, 23 maddelik bir Sözlü İletişim Stratejisi Envanteri (OCSI) ve 33 maddelik Yabancı Dil Sınıfı Kaygı Ölçeği (FLCAS) uygulanmıştır. Ayrıca, bu çalışma, sözlü iletişim stratejileri kullanımının ve yabancı dil kaygı düzeylerinin demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini de belirlemiştir. Bu çalışmanın sonucunda, Türkiye'de üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözlü iletişim stratejisi kullanımı ile yabancı dil kaygıları arasında negatif ve orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.