Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, BÜRO YÖNETİMİ EĞİTİMİ ANA BİLİM DALI, Türkiye
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Berrak Deniz Değer
Danışman: Hakan Koç
Özet:
Yükseköğretim kurumlarının temel amaçlarından biri de çalışma yaşamının en önemli
kaynaklardan biri olan insanı, yeterli düzeyde bilgi, birikim ve yeterliliğe sahip olarak
yetişmesine imkan sağlamaktır. Üniversiteler öğrencilerine sadece akademik olarak değil
sosyal açıdan da yeterli donanıma sahip birey olarak yetiştirerek, öğrencilerin kendilerini
sürekli geliştirmelerine imkan tanıyacak bir ortam oluşturmalılardır. Öğrenci tatmini her
geçen yıl kurumlar açısından daha da öneme sahip olmaktadır. Günümüz rekabet
koşullarında üniversitelerin bu sürece dahil olmamaları imkansızdır. Çünkü öğrenci tatmini
beraberinde akademik başarı, öğrenci devamlılığı ve sürekliliğini getirdiği düşünülmektedir.
Nitekim bu çalışmada da üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ile tatmin düzeyleri
arasında ki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini Kırklareli
de öğrenim gören tüm yükseköğretim öğrencileri oluştururken, evrenin tümüne ulaşma
sınırlılığı nedeniyle evren içerisinden random yöntemiyle örneklem seçilmiştir. Elde edilen
bulgularının analizi ise frekans, ortalama, standart sapma puanları ile Independent Samples
t testi ve One Way-ANOVA analizleri ile gerçekleştirilmiştir. İstatistik işlemlerinde
anlamlılık p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada Bakan ve Büyükbeşe (2004)
tarafından yapılan çalışmadan yararlanılarak, veri toplama aracı olarak anket formundaki
ifadeler ile öğrencilerin tatmin düzeyleri ile akademik başarıları arasında ki ilişki
belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin tatmin boyutları ile akademik
başarı ortalamaları arasındaki ilişkiye bakılmış olup, p<0,01 önem düzeyinde anlamlı bir
ilişki tespit edilmiştir. İlişkinin şiddetinin ise r=,377 olduğu görülmektedir. Gerçekleştirilen
analizde bulunan korelasyon katsayının anlamlılığının yüksek olduğu (p=0,000)
gözlenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Tatmin, Öğrenci Tatmini, Öğrenci Başarı