Özel yetenekli öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ve teknoloji ile kendi kendine öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Öğrenci: LEVENT TAŞDEMİR

Danışman: ÇELEBİ ULUYOL

Özet:

Bu araştırma, özel yetenekli öğrencilerin, bilgisayara karşı tutumları ile teknoloji ile kendi kendine öğrenmeleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yapılan araştırmanın deseni tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015 yılında Ankara ilinde destek eğitime devam etmekte olan 322 özel yetenekli öğrenci oluşturmuştur. Özel yetenekli öğrencilerin, bilgisayara karşı tutumları ile teknoloji ile kendi kendine öğrenmeleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek için "Ortaokul ve Lise Öğrencileri İçin Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği" ile "Çocuklar İçin Teknolojiyle Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği"kullanılmış, ayrıca öğrencilerin demografik bilgilerini tespit etmek için bir bilgi formu hazırlanmıştır. Verilerin analizi SPSS paket programında t testi, Anova ve Pearson Momentler Çarpımı ile yapılmıştır. Çalışma sonuçları, özel yetenekli öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile teknoloji ile kendi kendilerine öğrenme düzeyleri arasında olumlu yönde bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bunun yanı sıra gerek bilgisayara yönelik tutumları gerekse teknoloji ile kendi kendine öğrenme düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.