Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ABDULLAH ALPER EFE
Danışman: MEHMET AKİF OCAK
Özet:Bu tez çalışmasının amacı, web tabanlı öğrenme ortamında hazırlanan Mikrodenetleyiciler Dersi içeriğinin meslek lisesi elektrik-elektronik teknolojisi alanında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmede kalıcılıklarına olan etkisini irdelemektir. Bu doğrultuda ADDIE öğretim tasarımı modeli yardımıyla web tabanlı öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Bu amaçla Ankara ilinde bir meslek lisesinin elektrik-elektronik alanında öğrenimine devam eden 60 kişilik 11. Sınıf öğrencileri çalışmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Çalışmada araştırma deseni olarak ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel bir yöntem kullanılmıştır. Mikrodenetleyiciler dersinin içerik bakımından zor anlaşılır olması ve zenginleştirilmiş e-içerik üretiminin az olması, diğer taraftan WTÖ ortamıyla yapılan çalışmaların yetersiz olması bu çalışmaya olan ihtiyacı arttırmıştır. Mikrodenetleyiciler dersinde yer alan dijital ve analog işlemler alt konusuyla ilgili olarak 4 haftalık bir ders içeriği kontrol ve deney grubu için hazırlanmıştır. Buna göre deney grubu öğrencilerine hazırlanan içerik web tabanlı ortamda etkileşimli olarak uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerine aynı içerik sınıf ortamında geleneksel yöntemler eşliğinde işlenmiştir. Kontrol ve deney grubu arasında ve tekrarlı ölçümler arasında anlamlı bir farkın olup olmadığına bağımsız gruplar t testi ve tekrarlı ANOVA testleriyle bakılmıştır. Öğrencilerin izleme testi puanları ile son test puanları arasındaki ilişki Pearson korelasyon testiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda akademik başarı yönünden kontrol grubuna nazaran deney grubu lehine anlamlı bir farkın oluştuğu gözlemlenmiştir. Buna göre hazırlanan web tabanlı ortamdaki Mikrodenetleyiciler Dersi içeriğinin akademik başarı ve kalıcılığı arttırmada etkili bir faktör olabileceği görülmektedir. Bu bakış açısıyla özellikle Mikrodenetleyiciler Dersinin öğretiminde çalışmanın sonuçları diğer araştırmacılar tarafından da kullanılabilir. Web tabanlı öğrenmenin Mikrodenetleyiciler Dersinin öğretiminde ve öğrencilerde konunun kalıcılığının sağlanmasında farklı bir bakış açısı getirdiği düşünülmektedir. Bu noktada web tabanlı öğrenme ve öğretme yöntemlerinin Mikrodenetleyiciler gibi farklı derslere uygulanması diğer araştırmacılar tarafından değerlendirilmelidir.