11. sınıf öğrencilerinin T. C. Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersi ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları ve bu yanılgılarının nedenleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: SEMİHA YELBAŞ

Danışman: ŞERİFNAZ GÜLİN KARABAĞ

Özet:

Bu araştırmanın amacı, 11.sınıf öğrencilerinin T.C. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinde karşılaştıkları kavram yanılgılarını belirleyerek bu kavram yanılgılarının nedenini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini; Ankara İlinin Çankaya ilçesinde bulunan Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Lisesi ve Keçiören ilçesinde bulunan İnönü Lisesi ile Aydınlıkevler Anadolu Lisesinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu okullarda okuyan 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 11.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışma 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, 11.sınıf öğrencilerine T.C. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersiyle ilgili 25 sorudan oluşan bir kavram testi uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: - Öğrencilerin, 11.sınıf T.C. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinde, cinsiyet değişkeninin kavram başarısının oluşmasında etkili bir değişken olmadığı tespit edilmiştir. - Öğrencilerin bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Bu yanılgılara öğrencilerin tarih dersine karşı ilgi ve alakalarının farklı olması, öğretmenin anlatım tarzı, kendi çalışma yöntemleri, konuları tekrar etmemeleri vb etkenlerin neden olduğu tespit edilmiştir. - Öğrencilerin okul türlerinin kavram başarısının oluşmasında