Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Hasan Coşku GÜLSEVEN
Danışman: Veysel Özdemir
Özet:
İçten yanmalı motorlar da performans, güvenlik ve sürüş konforu en çok istenen özelliklerin başında gelmesine karşın, titreşim ise ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu titreşimlerin oluşmasına neden olan en önemli etkenlerden birisi kuşkusuz motorlardır. Özellikle krank mekanizması ciddi titreşimler yaratır. Motor balansörü (Dengeleyici şaft) ise tam bu noktada, krank mili harmoniklerini ortadan kaldırmak, aşırı atalet ve titreşim gibi dinamik kuvvetleri emmek için devreye girer. Bu çalışmada balansörsüz bir traktör motor yapısının, titreşimlerinin azaltılmasına yönelik, ideal balansör tasarım ve analiz çalışmaları yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Balansör, Motor Titreşimleri, NVH, ADAMS, Birincil ve İkincil Harmonikler