Proje tabanlı öğrenme yönteminin biyoloji öğretmen adaylarının akademik başarısı ve eleştirel düşünme becerisi üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: SAFİYE BETÜL ALDEMİR

Danışman: MUSTAFA YEL

Özet:

Bu araştırmanın amacı proje tabanlı öğrenme yönteminin biyoloji öğretmen adaylarının Bitki Fizyolojisi dersi akademik başarısına ve eleştirel düşünme becerisine etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada, tek grup ön test, son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010 - 2011 öğretim yılı bahar yarıyılı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde Bitki Fizyolojisi dersini alan 3. sınıf Biyoloji Öğretmenliği öğrencileri oluşturmaktadır. Toplam 42 kişiden oluşan tek grup 6 hafta süren proje çalışmasından sonra 6 adet poster sunumu yaparak proje ürünleri oluşturmuştur. Bu araştırmada öğrencilerin başarılarını ölçmek amacıyla oluşturulan tek gruba Akademik Başarı Testi ve aynı gruba eleştirel düşünme eğilimlerini ölçmek amacıyla California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Sonuçlar, uygulama öncesi ön test ve uygulama sonrası son test puanlarına bakıldığında öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı bir artış meydana geldiğini; öğrencilerin eleştirel düşünme eğiliminde önemli miktarda bir artış olmadığını; akademik başarı ve eleştirel düşünme eğilimi becerisi arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını göstermiştir.