Bayan öğrencilere uygulanan 8 haftalık temel badminton antrenmanının bazı fiziksel ve fizyolojik parametreler üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: GHAZWAN KARAEM ALİ

Danışman: LATİF AYDOS

Özet:

Bu çalışmanın amacı, badminton sporunu daha önceden hiç yapmamış Beden eğitimi ve spor yüksek okulunda okuyan bayan öğrencilere uygulanan 8 haftalık temel badminton antrenmanının bazı fiziksel, fizyolojik ve motorik özellikler üzerine etkisinin olup olmadığını araştırarak ilgili alan ve literatürüne katkıda bulunmaktır. Araştırma Gazi üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu 2. sınıfta okuyan toplam 30 bayan öğrenci üzerine yapılmıştır. Araştırmaya öğrenciler gönüllü olarak katılmış ve 15 deney 15 kontrol gurubu olarak ikiye ayrılmıştır. Araştırmaya katılan guruplara ön test ve son test olarak boy, vücut ağırlığı, sağ pençe kuvveti, sol pençe kuvveti, sırt kuvveti, bacak kuvveti, 30 metre hız koşusu, esneklik ölçümü, sağ ve sol elle ışık ve ses reaksiyon zamanı ölçümü, dikey sıçrama, uzun atlama ve koordinasyon ölçümleri yapılmıştır. İstatistiksel analizlerde ölçüm sonuçlarının aritmetik ortalaması (X) Standart Değişimi (SD) Minimal ve Maksimal büyüklükleri tespit edilerek, Non prametrik testlerden Mann-Whitney U testi Yapılmıştır. Hesaplamalarda SPSS 16. paket programında kullanılmıştır. Önem seviyesi 0,01- 0,05 kabul edilmiştir. Deney gurubuyla kontrol gurubu arasında ön test ölçüm sonuçlarının arasında istatistik açıdan anlamlı bir fark bulunmazken, uygulanan 8 haftalık antrenman sonrası son test ölçüm sonuçlarında deney ve kontrol gurubu arasında istatistik açıdan deney gurubu lehine anlamlı farklar çıkmıştır. Sonuç olarak uygulanan 8 haftalık temel badminton antrenmanının hem fiziksel hem de fizyolojik açıdan bayan sporcular üzerine olumlu yönde etki yaptığı söylenebilir.