Başlangıç keman eğitiminde temel tekniklerin öğretimine ilişkin öğretim elemanı görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: ÖZGE PEHLİVAN

Danışman: YILMAZ ŞENDURUR

Özet:

Bu araştırma, başlangıç keman eğitiminde temel tekniklerin öğretiminin nasıl yapılması gerektiğini tespit etmek amacıyla yapılmış, betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki üniversitelerde keman dersi veren öğretim elemanları, örneklemini ise öğretim elemanlığı yoğunluğu dikkate alınarak belirlenen Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Trakya Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde keman dersi veren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma için hazırlanan anket, 42 adet beşli likert tipi ve 11 adet çoktan seçmeli sorudan oluşmaktadır. Araştırma için gönderilen anketler, 42 öğretim elemanı tarafından cevaplandırılmış, araştırmanın bütünlüğünü bozacağı düşünülen 2 anket değerlendirme dışı bırakılmış ve 40 anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilere ilişkin bulguların tablolaştırılmasında ve yorumlanmasında verilerin gözlenme sıklığı frekans (f) ve yüzde (%) ile ifade edilmiştir. Bu veriler yorumlanmış ve elde edilen sonuçlara dayanarak konuya ışık tutacağı düşünülen önerilere yer verilmiştir