Sesli/Müzikli Oyuncakların Çocukların Müziksel Gelişimlerindeki Rolüne İlişkin Ana Ana-Baba ve Öğretmen Görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CANSU BAL

Danışman: Selçuk Bilgin

Özet:

Bu çalışma,

sesli/müzikli oyuncakların çocukların müziksel gelişimlerine etki düzeyini

ölçmek amacıyla yapılmıştır. A raştırma tarama modelli bir araştırmadır. Araştırmanın

evrenini Şa nlıurfa ilindeki tüm anaokul u öğretmenleri ve ebeveynleri , örneklemini ise

Şanlıurfa ili Eyyübiye ve Haliliye ilçesindeki belirlenen anaokullarından gönüllü olarak

katılan 40 veli ve 20 öğretmen oluşturmaktadır. Hazırlanan veli anketi 22 s orudan

oluşmakta dır. D erecelendirme, tercih belirleme ve açık uçlu olmak üzere 3 soru tipi

kullanılmıştır. Öğretmen anket i ise açık uçlu 2 sorudan oluşmaktadır. Çalışmanın yöntem

bölümünde araştırma nın modeli ve uygulanan veli ile öğretmen anketi hakkında bilgi

verilmişt ir. Uygulama sonunda çıkan sonuçlar “yüzde”(%) ve “frekans” (f) değerlerine

göre analiz edilmiş, özetlenmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Elde edilen bulgular

doğrultusunda, sesli/müzikli oyuncakların çocukların birçok alanda gelişimine katkı

sağladığı (bed ensel, dil, sosyal, duygusal vb.), yaratıcılıklarını arttırdığı, öğrenmeyi

kolaylaştırdığı sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Oyuncak , müzik, gelişim