Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Öğrenci: ÖMER FARUK BOZKURT
Danışman: EBRU KILIÇ ÇAKMAK
Özet:Bu araştırmada harmanlanmış öğrenme ortamının özel yabancı dil kursu öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz yeterlik algılarına etkisi incelenmiştir. Bu incelemede, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, öz yeterlik algısının akademik başarı üzerine etkisini incelerken de ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Uygulama Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı'na uyumlu özel bir yabancı dil kursunun 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deney grubunu özel bir kursun Ankara şubesinde yabancı dil eğitimi alan 14 öğrenci oluşturmaktadır. Kontrol grubu ise yine aynı kursta eğitimine devam eden ve aynı öğretmenin derslerine girdiği 11 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma toplamda 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler ücretsiz bir öğretim yönetim sisteminin kullanıldığı harmanlanmış öğrenme ortamında, kontrol grubundaki öğrenciler ise geleneksel yüz yüze ortamda yedi hafta eğitim görmüşlerdir. Grupların benzerliğini incelemek için deneysel işlem süreci başlangıcında ön test akademik başarı, internet kullanımına yönelik tutum ve öz yeterlik algısı ölçekleri uygulanmış ve gruplar arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Başlangıçta benzer olan gruplara deneysel işlem süreci sonrasında son test akademik başarı ve öz yeterlik algısı ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan kovaryans analizi sonucunda harmanlanmış öğrenme ortamında eğitim alan öğrencilerin yüz yüze eğitim alan öğrencilere göre akademik başarılarının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca öz yeterlik algısı, gruplar arasında anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Öz yeterlik algısı ile akademik başarı puanları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla korelasyon analizi kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda öz yeterlik algısı ve akademik başarı değişkenleri arasındaki ilişkinin anlamlı olmadığı görülmüştür. Bu çalışma harmanlanmış öğrenme ortamlarının özel yabancı dil kurslarında akademik başarılarına olumlu katkı sağladığını göstermektedir.