Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Aslı ATALI
Danışman: BENA GÜL PEKER
Özet:Bu çalışma Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Uygulama ve Araştırma Merkezi konuşma ve yazma etkinliklerinde yapıcı geribildirim kullanımını araştırmaktadır. Bu çalışmayı yürütmek amacıyla tanımlayıcı metot takip edilmiştir. Giriş bölümü çalışmanın art alan bilgilerini, amacı ve kapsamını ortaya koymaktadır. İkinci bölüm geribildirim ile ilgili var olan alan bilgisini incelemektedir. Bu bölümde, yapılandırmacılık, konuşma ve yazma etkinlikleri, geribildirim ve yansıma ile ilgili bilgi toplanmıştır. İlk olarak, yapılandırmacılığın tanımları sağlanmış ve öğrenmede yapılandırmacı yaklaşım tartışılmıştır. Daha sonra, konuşma ve yazma etkinlikleri ile ilgili bilgi verilmiştir. Öğrenme etkinlikleri ile ilgili bilgi verildikten sonra bazı tanımlar verip bölüm geribildirimin ne olduğu konusunda bir tartışmaya döner. Önce bazı tanımlar verir daha sonra yapıcı geribildirimi inceler. Son olarak, bölüm geribildirim ile birleştirerek yansıma ile ilgili bilgi verir. Daha sonraki bölümde çalışmanın metodu, diğer bir deyişle, katılımcılar ve veri toplama aşaması sunulmuştur. Veri analizi bölümü çalışmanın bulgularını ortaya koymuştur. Bu çalışmaya veri toplamak amacıyla, biri öğrencilere ve biri öğretmenlere olmak üzere iki adet anket uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, yapıcı geribildirimin konuşma ve yazma etkinliklerinde öğrencilerin isteğini arttırmak ve öğrenme etkinliklerine katılıp başarılarını geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla etkili olarak kullanılabileceğini ortaya koymuştur.