Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve yöntemlerin uygulanışına ilişkin öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: AYŞE SOLMAZ

Danışman: MEHMET FATİH TAŞAR

Özet:

Bu çalısmanın amacı, fen bilgisi ögretmenlerinin kullandıgı ögretim yöntemlerini ve yöntemlerin uygulanmasına iliskin ögrenci görüslerini tespit etmektir. Arastırma için ögrenci görüslerine basvurulmustur. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıstır. Arastırmanın örneklemini Bursa ili Orhaneli ilçesinde bulunan Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı bes ilkögretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında ögrenim gören 350 ögrenci olusturmustur. Anketten elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmis ve degerlendirilmistir. Arastırmadan elde edilen bulgulara göre; demonstrasyon, rol oynama, laboratuar yöntemi gibi ögrenci merkezli ögretim yöntemlerinin, yeni ögretim programının uygulandıgı 6. sınıflarda 7. ve 8. sınıflara göre daha fazla kullanıldıgı görülmektedir. Bu verilerden yola çıkarak ögretim programının ögretmenleri ögrenci merkezli ögretim yöntemlerini daha fazla kullanmaya yönelttigi anlasılmaktadır.