Okul öncesi kaynaştırma sınıflarının kalitesinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: BETÜL YILMAZ

Danışman: NECDET KARASU

Özet:

Bu çalışmada kaynaştırma öğrencilerinin bulunduğu sınıf ortamlarının kalitesini değerlendirmeyi amaçlayan Kaynaştırma Sınıf Profili ölçeği uygulanarak Ankarazda bulunan erken çocukluk dönemi kaynaştırma ortamlarının durumu ortaya konmaya çalışılmıştır. Karma yöntemle desenlenen bu çalışmada beş farklı ilçede bulunan, 2-5 yaş arasındaki kaynaştırma öğrencilerinin bulunduğu, 20 okul öncesi kaynaştırma sınıfı değerlendirilmiştir ve sınıfların yetersiz-sınırlı kategorileri arasında konumlandığı görülmüştür. Araştırmanın sınırlılıkları kapsamında bulgular temkinli ele alınmakla birlikte, bu araştırmanın kaynaştırma öğrencisinin bulunduğu sınıfların niteliğini artırmak için anlamlı olduğu düşünülmektedir.