KARA HARP OKULU'NDA TÜREV VE İNTEGRAL KAVRAMLARININ MESLEGE YÖNELİK MODELLEMELERİ VE BUNLAR HAKKINDA ÖGRETİM ELEMANI VE HARBİYELİ GÖRÜSLERİ ÜZERİNE FENOMENOGRAFİK ÇALISMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Saban ÇARMAN

Danışman: AHMET ARIKAN

Özet:

Kara Harp Okulu birinci sınıf Matematik I-II derslerinin içerigini olusturan türev ve integral aynı zamanda lise son sınıf kavramlarıdır. Harbiyeliler bu kavramlarda yeterli ön kosul bilgilere sahiptirler ve kavramların tamamı üst sınıflarda görülen alan derslerine alt yapı teskil etmektedir. Bu açıdan degerlendirildiginde kavramların meslege yönelik modellemeler yoluyla ögretilmesinin bu kavramların ögretilmesine etkilerinin ögretim elemanları ve ögrencilerin görüsleri dogrultusunda incelenmesi amaçlanmaktadır. Arastırmanın katılımcılarını, Kara Harp Okulu birinci sınıf Matematik dersi Ögretim Elemanları ile Matematik I-II derslerinin alt yapı teskil ettigi üst sınıf derslerinin Ögretim Elemanları ve Harbiyeliler olusturmaktadır. Bu dogrultuda problem teskil ettigi düsünülen Kara Harp Okulu Matematik III derslerindeki türev ve integral kavramlarının altyapı açısından yeterlilikleri, konuların üst sınıf derslerine alt yapı olusturması açısından durumu, gerçek hayat modellemelerinin matematik ögretimine etkileri, meslege yönelik modellemelerin üst sınıfta görülecek derslere ögretim yönünden etkileri nitel olarak arastırılmıstır. Veriler fenomenografik tekniklere uygun sekilde toplanıp analiz edilmis ve arastırma sonunda ortaya çıkan ekonomi ve benzeri hayatla ilgili konuları matematiksel olarak ifade etmekte zorlandıkları, türev ve integral kavramlarının yakın gelecekte karsılarına nasıl çıkacagı ve bu durumda ne kadarına ihtiyaç duyulacagını ögrenmek açısından bu tür uygulamalara ihtiyaç duyuldugu biçimindeki sonuçlar elde edilmistir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak arastırmacı tarafından; matematiksel modellemeyi tesvik edecek sekildeki örneklere daha fazla zaman ayrılması, alt egitim kurumlarında limit, türev ve integral ünitelerine iyi bir yapılandırma açısından daha fazla önem verilmesi gibi önerilere yer verilmistir.