Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2025
Tezin Dili: Fransızca
Öğrenci: EMİNE ALKAYA
Danışman: Melek Alpar
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu çalışmada, okuma yazma becerisi henüz gelişmemiş 5-6 yaşlarındaki okul öncesi çocuklara, özellikle Fransızca gibi yabancı bir dili öğretmek için etkili yöntemler önerilmektedir. Yabancı dil eğitimi, erken yaşlarda başlatılmakta olup, öğretim süreci dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Çalışmamız Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninin (DAOBM) giriş ya da keşif olarak da adlandırılan A1.1 ve A1 seviyeleri ile sınırlıdır. Bu araştırma, öğrencilerin doğal ortamlarında yapılan gözlemlere dayalı nitel bir çalışmadır. Çalışmada, yabancı dil öğretmenlerine, pedagojik materyallerin yetersiz olduğu durumlarda kendi materyallerini tasarlamaları konusunda öneriler sunulmaktadır. Kendi materyallerimizi tasarlayarak, çocukların dikkatini bu materyaller üzerinde yoğunlaştırmayı sağlıyoruz, bu da onların daha yüksek bir odaklanma seviyesine ulaşmalarını teşvik etmektedir. Materyallerle etkileşimde bulunmalarına ve kullanmalarına izin verildiğinde, çocuklar daha aktif katılım gösterir, etkinliklere daha fazla ilgi duyar ve motivasyonları artar. Derslere, yeni bilgileri öğrenmeye hazır bir şekilde gelmektedirler.