Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞĠTĠMĠ ANABĠLĠM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BÜŞRA ÖZ
Danışman: Salih Akkaş
Özet:
Bu çalışmada
, görme en gelli öğrencilerin müzik eğitiminde karşılaşmış oldukları sorunlar ile
ilgili bir araştırm a yapılmıştır. Görme engelli öğrencilerin müzik derslerinde almış oldukları
eğitim çerçevesinde , öğrencilerin görüşlerinden hareketle , karşılaştıkları sorunlar ı belirlemek
ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmak amaçlanmıştır. Bu amaçla ; özel eğiti m , özel
eğitimde müziğin yeri görme engelli öğrencilerin özellikleri , görme engelli öğrencilerin
eğitimleri , görme engelli öğrencilerin müzik eğitimleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Görme
engelli öğrencilerin müzik eğitimi ile ilgili bilgileri ölçmeye /saptamaya yönelik Ankara’da
bulunan görme engelliler okullarında öğrenim gören 5.6.7. ve 8. sınıf öğrencilerine “Likert
Tipi Anket” uygulanmış ve uygulanmış olan bu anket uzman görüşleri ile oluşturulmuştur.
Uygulanan anketten elde edilen bulgular doğru ltusunda sonuçlara ulaşılmış ve bu
sonuçlardan hareketle karşılaştıkları sorunlara yönelik öneriler yazılmıştı r. Yapılan bu
araştırmadan elde edilen bulgulara göre sonuçlar genel olarak şu şekilde belirtilebilir; görme
engelli öğrencilerin müzik eğitimler inde haftalık bir saatlik müzik derslerinin yetersiz
olduğu , öğretmen ve öğrencilerin Braille Alfabesini yeterli düzeyde kullanamıyor olması ,
müzik sınıflarının fiziksel anlamda yetersizliği , öğretmenlere hizmet içi eğitimin yapılması
gerektiği , görme enge lli öğrencilere yönelik kaynak ların bulunmadığı ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler : Özel Eğitim, Görme Engelli Öğrencilerin Eğitimi, Müzik Eğitimi, Müzik Dersi, Braille Alfabesi