Türkiye'de görme engelli öğrencilerin müzik eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ile ilgili öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞĠTĠMĠ ANABĠLĠM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BÜŞRA ÖZ

Danışman: Salih Akkaş

Özet:

Bu çalışmada

, görme en gelli öğrencilerin müzik eğitiminde karşılaşmış oldukları sorunlar ile

ilgili bir araştırm a yapılmıştır. Görme engelli öğrencilerin müzik derslerinde almış oldukları

eğitim çerçevesinde , öğrencilerin görüşlerinden hareketle , karşılaştıkları sorunlar ı belirlemek

ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmak amaçlanmıştır. Bu amaçla ; özel eğiti m , özel

eğitimde müziğin yeri görme engelli öğrencilerin özellikleri , görme engelli öğrencilerin

eğitimleri , görme engelli öğrencilerin müzik eğitimleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Görme

engelli öğrencilerin müzik eğitimi ile ilgili bilgileri ölçmeye /saptamaya yönelik Ankara’da

bulunan görme engelliler okullarında öğrenim gören 5.6.7. ve 8. sınıf öğrencilerine “Likert

Tipi Anket” uygulanmış ve uygulanmış olan bu anket uzman görüşleri ile oluşturulmuştur.

Uygulanan anketten elde edilen bulgular doğru ltusunda sonuçlara ulaşılmış ve bu

sonuçlardan hareketle karşılaştıkları sorunlara yönelik öneriler yazılmıştı r. Yapılan bu

araştırmadan elde edilen bulgulara göre sonuçlar genel olarak şu şekilde belirtilebilir; görme

engelli öğrencilerin müzik eğitimler inde haftalık bir saatlik müzik derslerinin yetersiz

olduğu , öğretmen ve öğrencilerin Braille Alfabesini yeterli düzeyde kullanamıyor olması ,

müzik sınıflarının fiziksel anlamda yetersizliği , öğretmenlere hizmet içi eğitimin yapılması

gerektiği , görme enge lli öğrencilere yönelik kaynak ların bulunmadığı ortaya çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler : Özel Eğitim, Görme Engelli Öğrencilerin Eğitimi, Müzik Eğitimi, Müzik Dersi, Braille Alfabesi