Suzuki Metodu Paralelinde Geleneksel Türk Halk Ezgilerinin Başlangıç Düzeyi Keman Eğitimine Uyarlanabilirliği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DAMLA KESKİN

Danışman: Mehmet Efe

Özet:

Bu araştırma, Türkiye’de özengen ya da mesleki amaçla keman eğitimine başlayan
bireylerin, keman eğitiminin oldukça zor olan ilk aşamalarını kolaylaştırmak ve Türk
keman okuluna katkı sağlamak için Geleneksel Türk Halk Ezgilerinden oluşan bir keman
öğretim materyali geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, dünyaca kabul görmüş
‘Suzuki Keman Eğitim Metodu’ gerek hedefleri, gerekse eğitim süreci bakımından örnek
alınarak hazırlanmış, Geleneksel Türk Halk Ezgileri’nden oluşan bir keman öğretim
materyali önerisi sunulmuştur. Araştırma sonucunda, araştırmacının kemana uyarladığı
Geleneksel Türk Halk Ezgileri ile Suzuki Keman Okulu-1 keman öğretim materyalindeki
parçaların, içerik analizleri yönünden paralel olduğu görülmüştür. Dolayısıyla başlangıç
keman eğitiminde, Geleneksel Türk Halk Ezgileri’nden oluşan bir keman öğretim
materyali yapılabileceği ve kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
                  Suzuki Metodu, Geleneksel Türk Halk Ezgileri, Keman Eğitimi