İlköğretim I. kademedeki öğrencilere okutulan masal kitaplarındaki illüstrasyon ve tipografi denge unsuru ve seçilen 5 masal kitabı çözümlemesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zarife Tolunay Kayhan

Özet:

Bu araştırmada ilköğretim okullarının I. Kademesinde okuyan 7-9 yaş grubundaki öğrenciler için hazırlanan masal kitaplarındaki ilüstrasyon ve tipografi öğelerinin masal kitabı formatına uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilköğretim öğrencileri için hazırlanan kitaplar arasından tesadüfi olarak seçilen 5 masal kitabı örneğinin seçilerek bu kitapların tipografi ve illüstrasyon kriterlerine dayalı çözümlenmesi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Estetik kaygı düşünülerek, yalınlık sağlanmış, açık ve net ifadelere yer verilmiş, resimlerin kullanımı yazı ile birlikte olmuştur. Her resmin yazısı birbiri ile ilişkili verilerek anlatım kopukluğunun önüne geçilmiştir. İşlenen konular etik değerler 7-9 yaş grubunun gelişim düzeyine uygun olarak tasarlanmış ve değerlerinin çocuklar için ayırt ediciliği göz önünde bulundurulmuştur.