İlköğretim beşinci sınıf matematik dersi programında yer alan çember alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: ÇAĞLA KAYGUSUZ

Danışman: MEHMET ARİF ÖZERBAŞ

Özet:

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf matematik dersi programında yer alan Çember Alt Öğrenme alanına ait kavram yanılgılarını belirlemektir. Betimsel yapıdaki bu araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenirlik çalışması sonucunda 40 maddelik başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi demografik özellikler ve sorular olmak üzere toplam iki bölümden oluşmaktadır. Başarı testi öğrencilere, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılının II. döneminde uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara ili merkez okullarda öğrenim gören 5. sınıf kız ve erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi, Ankara ili merkez okullarından seçkisiz olarak belirlenen yedi ilköğretim okulunda öğrenim gören 297 (% 51) kız, 284(% 49) erkek öğrenci olmak üzere toplam 581 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin istatistiksel çözümler için frekans dağılımı, aritmetik ortalama, standart sapma, Pearson Korelâsyon katsayısı, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Veriler SPSS 11.5 programı ile değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın sonuçları, öğrencilerin Çember Alt Öğrenme alanında en çok yarıçap, en az ise merkez kavramında yanılgıya düştüğünü, kavramları anlamlandırmada kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir fark olmadığını, bir dönemde okunan kitap sayısının anlamlı etkisinin bulunduğunu ve matematik başarısının artmasının kavramları anlamlandırmayı olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.