İletişimsel Yaklaşım Algısına Dair Bir Çalışma:Türkiye Ve Iran Vakası


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nasrin Mehmandoust

Danışman: KEMAL SİNAN ÖZMEN

Özet:

İngilizce dünyanın en popüler dillerden biri olarak pek çok insanın hayatında önemli rol oynamaktadır. Birçok ülkede İletişimsel Dil Öğretimi (CLT), ingilizce öğretimi için en yaygın ve tercih edilen yöntemlerden biridir. Bu çalışmada, İran ve Türkiye'de bu yöntemin ilkelerinin uygulanması doğrultusunda, İngilizce öğretmenleri, akademisyenler ve dil okul yönetmenlerin tutumunu bulmaya çalışılmıştır. Çalışma her ülkeden sekiz katılımcı olarak toplam onaltı katılımcıyla gerçekleştirildi. Bunlardan on ikisi İngiliz Dili Eğitimi (ELT) alanında öğretim deneyimine sahip mezun öğretmenler, İkisi akademisiyen ve diğer ikisi, özel ingilizce eğitim merkezin başkanıdır. Bu nitelikli çalışmada, veriler görüşme tekniği ile toplanıp ve sabit karşılaştırmalı yöntemle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, tüm öğretmenler CLT ilkelerinin farkında olup genelde tercih ettikleri bir yöntemdir. Ancak öğretim sürecinde kendi sınıfında bu yöntemi uygulamak istediklerine rağmen bu ilkelerin uygulamasında; öğretim programı, eğitim sisteminin amacı, sınav sistemleri, yeterli zaman eksikliği, , uygun ortamın, malzeme, ve hizmet içi eğitimin eksikliği, kalabalik sınıflar gibi pek çok engel vardır. Bununla birlikte, ingilizce yabancı dil olan (EFL) iki ülke (Türkiye ve İran) karşılaştırılmasındaki bazı sonuçlara göre, CLT ilkeleri, Türkiye'de, İran dan daha fazla geçerli olup uygulanabilir hale gelmiştir. Bu çalışma aynı konudaki mevcut araştırma bulgularıyla tutarlıdır.