Müzik kurslarında verilen bağlama eğitimi durumunun incelenmesi (Ankara ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: OZAN DAŞ

Danışman: ERDAL TUĞCULAR

Özet:

Bu araştırma; özengen bağlama eğitimi verilen müzik kurslarındaki mevcut eğitimin ne seviyede olduğunu betimlemek amacıyla yapılmıştır. Müzik kurslarında görev yapan bağlama öğretmenlerine, bağlama öğrencilerine, öğrencilerin velilerine ve kurs yöneticilerine görüşme tekniği ile sorular yöneltilmiştir. Yapılan görüşmeler öğretmenin; mezun olduğu okul ve eğitim düzeyine, öğretmenlik deneyiminin ne seviyede olduğuna, derslerde belli bir metot kullanıp kullanmadığına, kursun fiziksel ve donanımsal açıdan yeterliliğine yönelik verilerin analizini ortaya koymayı amaçlamıştır. Görüşmelerle elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda; mezun oldukları okul açısından öğretmenlerin büyük ölçüde mesleki müzik eğitimi verilmeyen okullardan mezun oldukları, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kendi oluşturduğu metot-yöntemi kullandığı ve öğrencilerin kurs dışında yeterli düzeyde çalgılarını çalışmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda saptanan sorunlara yönelik gerekli çözüm önerilerinde bulunulmuş, araştırmanın müzik kurslarında bugün devam eden ve bundan sonra sürdürülecek olan bağlama eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmüştür.