Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: OZAN DAŞ
Danışman: ERDAL TUĞCULAR
Özet:Bu araştırma; özengen bağlama eğitimi verilen müzik kurslarındaki mevcut eğitimin ne seviyede olduğunu betimlemek amacıyla yapılmıştır. Müzik kurslarında görev yapan bağlama öğretmenlerine, bağlama öğrencilerine, öğrencilerin velilerine ve kurs yöneticilerine görüşme tekniği ile sorular yöneltilmiştir. Yapılan görüşmeler öğretmenin; mezun olduğu okul ve eğitim düzeyine, öğretmenlik deneyiminin ne seviyede olduğuna, derslerde belli bir metot kullanıp kullanmadığına, kursun fiziksel ve donanımsal açıdan yeterliliğine yönelik verilerin analizini ortaya koymayı amaçlamıştır. Görüşmelerle elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda; mezun oldukları okul açısından öğretmenlerin büyük ölçüde mesleki müzik eğitimi verilmeyen okullardan mezun oldukları, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kendi oluşturduğu metot-yöntemi kullandığı ve öğrencilerin kurs dışında yeterli düzeyde çalgılarını çalışmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda saptanan sorunlara yönelik gerekli çözüm önerilerinde bulunulmuş, araştırmanın müzik kurslarında bugün devam eden ve bundan sonra sürdürülecek olan bağlama eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmüştür.