Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı , Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MEHMET KEREM SEVEN
Danışman: Vicdan Altınok
Özet:Bu araştırmanın amacı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı personelinin hizmet içi eğitim algıları ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek; kişisel değişkenlere göre hizmet içi eğitim algısı ile iş doyum düzeyi arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmanın evrenini, Gümrük ve Ticaret Bakanlığında görev yapan personeller, örneklemini ise bu personeller arasından basit tesadüfî örnekleme ile seçilmiş 207 çalışan oluşturmaktadır. Araştırmaya temel teşkil eden verilerin elde edilmesinde anketlerden yararlanılmıştır. Bu anketler merkez ve taşra teşkilatı personeline uygulanmıştır. Anket formunda hizmet içi eğitim algısı ve iş doyumu iki ayrı ölçekle değerlendirilmiş, ayrıca çalışanların kişisel özelliklerine ilişkin dört adet maddeye yer verilmiştir. Cevaplar SPSS programına aktarılarak bir veri tabanı oluşturulmuş ve gerekli istatistiki hesaplamalar yapılmıştır. Çalışma sonucunda hizmet içi eğitim algısının çalışanların iş tatmin düzeyini etkilediği ve bu etkilerin çalışanların unvan, cinsiyet, yaş ve kıdem gibi özelliklerine göre az da olsa değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir.