Özel eğitim okul ve sınıflarında branş derslerinin yürütülmesinde özel eğitim ve branş öğretmenleri arasındaki iş birliği çalışmalarının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYŞE NUR ELÇİ

Danışman: EYLEM DAYI

Özet:

Bu araştırmanın amacı özel eğitim okul ve sınıflarında branş derslerinin yürütülmesinde özel eğitim ve branş öğretmenleri arasındaki iş birliği çalışmalarını öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu özel eğitim okul ve sınıflarında çalışan özel eğitim öğretmenleri ile birlikte çalıştıkları görsel sanatlar, beden eğitimi ve spor, müzik ve din kültürü ve ahlak bilgisi branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri özel eğitim ve birlikte çalıştıkları branş öğretmenleri ile ayrı ayrı yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda, branş derslerinin yürütülmesinde özel eğitim ve branş öğretmenlerinin aralarında iş birliği olduğunu düşündükleri, bununla birlikte öğretmenlerin iş birliği algılarının farklılık gösterdiği, öğretmenler arasındaki iş birliği çalışmalarının, rol paylaşımı, hesap verilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi iş birliği prensiplerini tam olarak sağlamadığı görülmüştür.