PORTFOLYONUN İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER ÜNİTESİ'NDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EZGİ GÜVEN

Danışman: MUSTAFA AYDOĞDU

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6.sınıf Fen ve Teknoloji dersi Vücudumuzda Sistemler ünitesinde portfolyonun, öğrencilerin başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına ve başarısızlık nedenlerinin giderilmesine etkisini araştırmaktır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Ankara ili Çankaya ilçesi Hamdullah Suphi İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören ve 6.sınıf öğrencilerinden oluşan iki farklı sınıfa uygulanmıştır. Bu sınıflardan birineVücudumuzda Sistemler ünitesindeki konular portfolyo ile verilirken diğerine geleneksel öğretim yöntemiyle verilmiştir. Uygulamadan önce her iki sınıfa başarı testi ve başarısızlık nedenleri anketi ön test olarak verilmiş, uygulamadan sonra ise aynı testler son test olarak uygulanmıştır. Kalıcılık testi ise her iki gruba da uygulama bitiminden 3 ay sonra verilmiştir. Çalışmanın hipotezlerini test etmek için de bağımlı t testi, bağımsız t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Verilerin analiz sonuçları, portfolyo ile öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin Vücudumuzda Sistemler ünitesindeki başarılarının geleneksel öğretim yöntemiyle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı derecede yüksek olduğunu, aynı zamanda deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre başarısızlık nedenlerinin giderildiğini göstermiştir. Bunun yanında kalıcılık testi sonuçları öğrenilen bilgilerin kalıcılığının deney grubundaki öğrencilerde kontrol grubu öğrencilerine göre daha fazla olduğunu göstermiştir.