MÜZİK EĞİTİMİ ALAN GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN FLÜT EĞİTİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Salih Ercan Adıyaman

Danışman: Nezihe Şentürk

Özet:

Bu araştırma, Türkiye’deki üniversitelerde müzik eğitimi alan görme engelli öğrencilerin görüşleri doğrultusunda flüt eğitiminde karşılaştıkları problemleri saptamak, belirlenen problemlere yönelik farkındalık yaratmak, flüt eğitimini görme engelli öğrenciler için en verimli hale getirmek ve belirlenen problemlere çözüm önerileri bulmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma betimsel temelli nitel bir araştırmadır. Araştırmada Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü’nden iki görme engelli öğrenci, Marmara Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü’nden bir görme engelli öğrenci, Mimar Sinan Üniversitesi Konservatuarı Çalgı Eğitimi Bölümü’nden bir görme engelli öğrenci, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü’nden bir; toplamda beş öğrenciden flüt eğitimi alan görme engelli öğrencilerin sorunlarını saptamak amacıyla yapılandırılmış görüşme formu ile oluşturulan 4 soruna yönelik sorulara yanıt vermeleri istenmiş; elde edilen veriler analiz edildiğinde öğrencilerin dudak pozisyonunda zorlandıkları, duruş tutuş pozisyonunda zorlandıkları, eserleri kayıttan dinleme yöntemiyle çalıştıkları için ders tempolarının yavaşladığı, Braille nota bilgilerinin yetersiz olduğu, yurtdışı kaynaklarından faydalanamadıkları, Braille nota teknolojilerinden faydalanamadıkları, flüt eğitimi alan görme engelli öğrencilere ders veren öğretmenlerin özel eğitim alanında yeterli bilgiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler :Müzik Eğitimi, Görme Engelli, Flüt Eğitimi