Türkiye’de İnternet Bankacılığındaki Gelişmeler ve Müşteri Sayılarının Artırılması Konusunda Bir Araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CENGİZ SEZER

Danışman: Ender Güler

Özet:

Teknolojik yenilikler günümüzde pek çok sektörde aktif olarak kullanılan araç ve gereçlerin

kullanılmasına olanak tanımıştır. Bankacılık sektörü bu yeniliklerin büyük ölçüde

kullanıldığı önemli sektörlerden biridir. Hatta bankacılığın bilgisayar ve iletişim alanında

yeni araç gereçlerin ilk kullanıldığı sektörlerden biri olduğundan söz etmek mümkündür.

İnternet ülkemizde akademik çevrelerden sonra sektör olarak ilk olarak bankalara adapte

edilmiş bu sayede bankacılık hizmetleri kolaylaşmaya ve çeşitlenmeye başlamıştır.

Günümüzde İnternet Bankacılığı olarak adlandırılan ve müşterilerin şubeye gitmeye gerek

kalmadan evlerindeki bilgisayarlardan ve cep telefonlarından işlemlerini hallettikleri sistem

teknoloji ile bankacılığın harmanlanması ile ortaya çıkan bir yeniliktir. Teknoloji çağını

yaşadığımız günümüzde bilgisayarlar, akıllı cep telefonları ve internet artık her evde, her

kişide bulunmaktadır. Ancak internet bankacılığı kullanım oranlarının bu yaygınlaşmaya

paralel olarak artmadığı, kullanıcıların internet bankacılığı konusunda çeşitli kaygı ve

tutumları olduğu gözlemlenmektedir. Bu çalışmada bir anket gerçekleştirilmekte ve

kullanıcıların internet bankacılığı konusundaki çekinceleri araştırılmaktadır. Bu sayede

internet bankacılığı konusunda varsayılan problemlerin çözümüne katkı sağlanması

hedeflenmektedir.

Anahtar Kelimeler : Bankacılık, İnternet, İnternet Bankacılığı, Müşteri.