Ortaokul 5. sınıf fen ve teknoloji dersi vitaminler konusunun rap ile öğretim ine ilişkin deneysel bir çalışma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşenur Üstün

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırma, 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersi vitaminler adlı konunun rap ile öğretim ine ilişkin deneysel bir çalışmadır. Araştırma Ankara ili Keçiören ilçesi Hun Ortaokulu 5. sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, deney grubunda 45 öğrenci, kontrol grubunda ise 49 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir desen kullanılmıştır. Vitaminler konusu deney grubundaki öğrencilere rap ile öğretim yoluyla uygulanmış, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel öğretim yoluyla uygulanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS istatistik paket programından faydalanılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol grubundan alınan öntest ve sontest ölçümleri için betimsel istatistikler ve deney-kontrol grubunun puanları arasındaki farkın anlamlılığının test edilmesi için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda yapılan ölçümlerde 5. sınıf öğrencilerinin başlangıç düzeyleri aynı olmasına karşılık deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre başarılarının daha yüksek olduğu görülmüştür.