Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜLAY GÜNGÖR ATİK
Danışman: HAMZA KELEŞ
Özet:Bu çalışmanın amacı aday tarih öğretmenlerinin müzelerin eğitim amaçlı kullanımı, müzede gerçekleştirilen etkinlikler ile Jandarma Müzesine dair görüşlerini belirlemektir. Araştırmada kullanılan çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara’da bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde eğitim gören Tarih Öğretmenliği bölümü beşinci sınıf öğrencileridir. Araştırmada katılımcılara müze gezisi sırasındaki duygu ve düşüncelerini, müze eğitimine yönelik tutumlarını ve Jandarma müzesine dair görüşlerini anlamaya yönelik sorular yöneltilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adayları; müze eğitiminin gerekliğini, kalıcı öğrenmeye katkılarını, Jandarma Müzesinin tarih öğretiminde etkili bir şekilde kullanılabilecek kapsamlı bir müze olduğunu, müzede yaptırılan etkinliklerin geziyi eğlenceli ve kalıcı hale getirdiğini, ilk kez askeri bir müze ile karşılaşmalarına rağmen bu müzelerle ilgili olumlu düşüncelerini ifade etmişlerdir.