Yaratıcı yazma tekniklerinin yabancı dil olarak Türkçe yazma becerilerine etkisi: Somali örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ABDURRAHİM TÜRKER

Danışman: NECATİ DEMİR

Özet:

Bu çalışmada yaratıcı yazma tekniklerinin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Somalili öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma Somali Mogadişu Recep Tayyip Erdoğan Sağlık Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören A2 seviyesindeki 16 öğrenciyle yürütülmüştür. Çalışma grubunda yer alan öğrencilere Türkçe öğrenme seviyelerine uygun olarak seçilen dört adet yaratıcı yazma etkinliği uygulanmıştır. Araştırmanın başlangıcında ilgili alan yazın taraması yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı çalışmada veri toplama aracı olarak sekiz adet belirlenen yaratıcı yazma ölçütü kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgular belirlenen bu ölçütlere göre betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle değerlendirilerek yorumlanmıştır. Ayrıca bu bulguların dil bilgisi, yazım ve noktalama kurallarına göre değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmanın sonunda süreç içerisinde uygulanan yaratıcı yazma etkinliklerinin Somalili öğrencilerin Türkçe yazma becerilerine olumlu etki sağladığı gözlemlenmiştir