Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Öğrenci: MAHDİ BAGHERZADEH ASL MİYANDOAB
Danışman: MURAT ARIKAN
Özet:Eğitim alanındaki gelişim ve rekabet, servis kalitesinin önemini git gide arttırmaktadır. Bu hızlı sürece ayak uydurmak için eğitim kurumları verdikleri servisin kalitesini artırmak ve performanslarını ölçmek için girişmde bulunmaktadırlar. Genelde kurum performansları tek bir kritere bağlı kalmayıp, birden fazla kriter ve ölçü açısından değerlendirilmelidir. Bu çalışmada çok ölçütlü karar verme yöntemlerinden TOPSIS kullanılarak, Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde bulunan bölümler akademik performans açısından karşılaştırılmıştır. TOPSIS yöntemi için gerek duyulan kriterler ve onların ağırlıkları önceki çalışmaların birçoğunun tersine göreceli olarak değil, uzman görüşlerine dayanarak elde edilmiştir. Bu amaçla grup karar verme yöntemlerinden Delfi yöntemi kullanılarak uzman görüşleri toplanmıştır. Ayrıca grup karar verme ortamlarında bilgi kaybını önlemek için dilsel değişkenlerden yararlanarak kriter ağırlıklarının belirlendiği bulanık bir Delfi yöntemi ile Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde eğitim vermekte olan altı bölüm karşılaştırılmıştır