Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Öğrenci: YASEMİN ANGIN
Danışman: ALEV ÇETİN
Özet:Fen egitimi bir ülkenin gelismesinde, bilimsel ve teknolojik açıdan ilerlemesinde önemli bir yere sahiptir. Gelisme ve ilerlemeyi sürdürecek olan bireylerin yetismesinin temel kosulu ise kaliteli bir fen egitimi almalarından geçer. Günümüzde egitimin kalitesini arttırmak için ögretim programları güncellestirilmekte ve gelistirilmektedir. Bu gereksinimin yanı sıra dikkate alınması gereken önemli bir husus ta, ögretmenlerin ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçların giderilerek, egitimin kalitesinin arttırılmasını saglamaktır. Gelecegimizi teslim ettigimiz ögretmenlerin, ögrencileri ile etkili iletisim kurabilen, ögrencilerine zengin ögrenme ortamları hazırlayabilen, alanında yetkin, ögretim teknolojilerini kullanabilen, üretken, takım çalısmasına yatkın, çevresindekilere model olan, alanındaki ulusal ve uluslar arası gelismeleri izleyebilen, kaynaklardan yararlanabilen, egitimin kalitesinin arttırılmasına öncülük eden, Cumhuriyetin temel ilkelerini koruyan bireyler olması beklenmektedir. Bu bireylerin sayesinde, ülkemizde fen ve teknoloji okur-yazarı, bilimsel düsünebilen, sorgulayan, arastıran insan sayısı artacak, ülkemiz bilimsel ve teknolojik açıdan ilerleme kaydedecek, hızla gelisen ve degisen dünyada rakipleriyle daha çok mücadele eden bir konuma gelecektir. Fen ve Teknoloji dersi ögretmenlerinin önemi burada ortaya çıkmaktadır. Etkili ve ihtiyaçları tam olarak karsılanmıs bir ögretmen, zamanının büyük bir kısmını hedeflere ulasmak için harcayacaktır. En güzel yatırım insana ve egitime yapılandır. Bu arastırma lkögretim Fen ve Teknoloji dersine giren ögretmenlerin egitim ve ögretime yönelik ihtiyaçlarını belirlemek amacı ile 2006-2007 egitim-ögretim yılı, bahar döneminde Ankara ili merkez ilçelerinde (Çankaya, Elmadag, Etimesgut, Yenimahalle, Sincan), Fen ve Teknoloji dersine giren 89 ögretmen ile yapılmıstır. Arastırmada bilgi toplama aracı olarak likert tipi 88 soruluk ihtiyaç belirleme anketi kullanılmıstır.Anket sonuçlarına göre; * Anket çalısmasına katılan ögretmenlerin büyük bir çogunlugu ankette yer alan görüsler hakkında Çok ihtiyaç hissettiklerini ifade etmislerdir. * Anket çalısmasına katılan bayan ögretmenlerin ihtiyaçları ile bay ögretmenlerin ihtiyaçları arasında anlamlı bir fark yoktur. * Anket çalısmasına katılan ögretmenler, mesleki deneyim yılına göre kategorize edildiginde ihtiyaçları bakımından anlamlı bir fark yoktur. * Anket çalısmasına katılan ögretmenler, mezun oldukları bölümlere göre kategorize edildiginde ihtiyaçları bakımından anlamlı bir fark yoktur.