Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Betül Kınık
Danışman: KEMAL SİNAN ÖZMEN
Özet:Mevcut çalışmanın amacı sosyokültürel teori açısından devlet okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin sınıflarında nasıl uygulamalarda bulunduğunu ortaya çıkarmak, İngiliz Dili Eğitimi Programına devam eden öğretmen adaylarının, İngilizce öğretmenlerinin ve İngilizce öğrenen öğrencilerin sosyokültürel teoriye dönük algılarını ortaya çıkarmaktır. Mevcut çalışma, ayrıca öğretmenlerin sınıftaki uygulamalarıyla müfredatın önerdikleri arasındaki çelişen ve çelişmeyen noktaları bulmayı amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma desenini benimsemiştir. Öğretmenlerin sınıf uygulamalarını bulabilmek için araştırmacı tarafından bir gözlem formu geliştirilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarından haftalık kompozisyonlar yazmaları istenmiş ve İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. İngilizce dersi müfredatı da sosyokültürel yapılar bakımından incelenmiştir. Verilerin analizi İngilizce öğretmenlerinin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin sosyokültürel teorinin ilkelerini savunduklarını fakat İngilizce öğretmenlerinin derslerinde teorinin bütün boyutlarından faydalanmadıklarını göstermiştir. Öğretmenlerin bazen geleneksel yöntemlerden faydalandıklarını göstermiştir. Bütün bulguların analizi öğretmenlerin sınıftaki karar verme süreçlerini açıklayan yeni bir model ortaya çıkarmıştır.