Die Perspektive von Tourismusstudenten auf die zweite Fremdsprache Deutsch: Beispiel Hochschule für Tourismus und Hotelmanagement an der Mehmet Akif Ersoy Universität


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Alman Dili Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Almanca

Öğrenci: HAVVA HANIM BACAK TURGUT

Danışman: Özlem Fırtına

Özet:

Turizm Yüksekokullarında ikinci yabancı dil olarak Almanca öğretimini konu edinen bu

çalışmada turizm öğrencilerinin Alman diline olan bakış açılarını belirlemek amacıyla nicel

tarama modeline dayalı anket yöntemi uygulanmış ve ulaşılan verilerin analizi için

betimsel ve kestirimsel yöntemlerine başvurulmuştur. Çalışmada öncelikle yabancı dilin

öneminden ve ikinci yabancı dil olan Almancanın öğretiminden bahsedilmiştir. Çalışmanın

uygulama bölümünde ise Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Turizm

İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerine uygulanan anket yöntemi ile çeşitli

sonuçlara ulaşılmıştır. Genel anlamda öğrenciler Almanca öğretimini turizm bölümleri için

önemli ve gerekli bulduklarını ifade etmişlerdir. Yabancı dil öğretiminde öğrencilerin

görüşlerinin bilinmesi, hem öğretim elemanının öğrencilere yaklaşımını, hem de yabancı

dil öğretimini olumlu yönde etkileyecektir. Bu açıdan yapılan çalışma yabancı dil ve bir

takım sıkıntılar yaşanan ikinci yabancı dil olan Almanca öğretimi alanına katkı sağlamıştır.

Anahtar Kelimler: Yabancı dil, İkinci yabancı dil olan Almanca, Almanca öğretimi, Turizm