Laboratuvar kontrol sistemine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısına ve öğrencilerin öğrenme?öğretme sürecine ilişkin tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Öğrenci: FATMA GÖZALAN

Danışman: MEHMET TAŞPINAR

Özet:

Bu çalışmada, Laboratuvar Kontrol Sistemine göre tasarlanan öğrenme ortamının bilgisayar öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenme- öğretme sürecine ilişkin tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, 20102011 Eğitim ve Öğretim yılı Kayseri Fevzi Çakmak Lisesi 10. sınıf öğrencilerinden oluşan 66 denek üzerinde yürütülmüştür. Denekler 33'er öğrenciden oluşan deney ve kontrol olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Kontrol grubu projeksiyonla öğretim yapılan geleneksel öğrenme ortamında, deney grubu ise Laboratuvar Kontrol Sistemine göre tasarlanan aktif öğrenme ortamında web tasarımı öğrenmişlerdir. Deney ve kontrol grubunun her ikisine de öğretimden önce Başarı Testi, Öğrenme ve Öğretme Sürecine Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Başarı testi öğretimin bitiminde ve öğretimin kalıcılığına bakmak için de öğretimden 5 hafta sonra tekrar uygulanmıştır. Bulgular, Laboratuvar Kontrol Sistemi ile oluşturulan aktif öğrenme ortamında öğrenim gören deney grubunun, geleneksel öğrenme ortamında öğrenim gören kontrol grubuna göre daha başarılı olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda deney ve kontrol grubunun kalıcılık puanları üzerinde anlamlı bir fark vardır. Bu sonuçlar Laboratuvar Kontrol Sistemine göre tasarlanan öğrenme ortamlarının bilgisayar öğretiminde anlamlı düzeyde etkili olduğunu göstermektedir. Bunlara ek olarak, öğrenme- öğretme sürecine yönelik tutumlarda deney grubu öğrencileri, kontrol grubuna göre daha fazla olumlu tutum sergilemişlerdir. Bu anlamda, Laboratuvar Kontrol Sistemi ile aktif öğrenme ortamı oluşturup öğrencilere bu öğrenme ortamında liderlik gibi aktif görevler verilerek öğrencilerin derslere katılmaları sağlamak öğrencilerin başarılarını, öğrenilenlerin kalıcılığını ve aynı zamanda öğrencilerin derse yönelik tutumunu artıracaktır.