Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Öğrenci: BİLGE TAŞKİREÇ
Danışman: AYŞE UYAR
Özet:Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili inançlarına içerik odaklı koçluğun etkisinin incelenmesidir. Çalışma nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırma süresince araştırmacı koç rolünü üstlenerek bir matematik öğretmeni ile İçerik Odaklı Koçluk(West ve Staub, 2003) yöntem ve tekniklerini esas alarak koçluk uygulamasını gerçekleştirmiştir. Uygulama sonrasında elde edilen nitel veriye dair bulgular, Raymond(1997)'ınkurgulamış olduğu inanç düzeyi skalası çerçevesinde yorumlanmıştır. Sonuçlar, içerik odaklı koçluk uygulamasının öğretmenin matematik öğrenme ve öğretmeye dair inançlarını alışılmış inanç düzeyinden, ara dönem inanç düzeyine; sınıf içi uygulamalarını ise alışılmış düzeyinden alışılmış olmayana yakın düzeyine taşıdığını göstermiştir. Üstelik yapılan kalıcılık çalışmasında durumun korunduğu görülmüştür. Bunun yanında içerik odaklı koçluk uygulamasının öğretmenin inançları ile sınıf içi uygulamaları arasında tutarlılığa katkı sağladığı izlenmiştir.