Çocuk Haftası Dergisindeki tahkiyeli eserlerin Türkçe öğretimi ve değerler eğitimi açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ŞERİFE CENGİZ

Danışman: ZEKİ GÜREL

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Çocuk Haftası dergisini Türkçe öğretimi ve değerler eğitimi açısından incelemek ve dergide yer alan tahkiyeli eserlerin değerler eğitiminde bir araç olarak kullanılabilirliğini tespit etmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın inceleme nesnesini Çocuk Haftası dergisinin 30 Ekim 1942 tarihli bağımsız olarak çıkan ilk sayısı, 1943-1950 yıllarında yayınlanan 374 sayısı ve 1958-1964 yılları arasında yayınlanan 318 sayısında yer alan tahkiyeli eserler oluşmaktadır. Çalışma kapsamında dergide yer alan tahkiyeli eserlerin ne kadarında 2019 Türkçe Öğretim Programında yer alan kök değerler olarak adlandırılan; adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik değerlerine yer verildiği incelenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda dergide yer alan tahkiyeli eserlerden bir kısmının değerler eğitiminde kullanılabilecek yeterliliğe sahip ve Türkçe öğretimi açısından da uygun olduğu görülmüştür.