Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencileri ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin strese karşı problem çözme becerilerinin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: ÜNAL TÜRKÇAPAR

Danışman: MEHMET GÜÇLÜ

Özet:

Bu betimsel çalısmada, Beden Egitimi ve Spor Yüksekokulu'ndaki ögrenciler ile Egitim Fakültesi Sınıf Ögretmenligi Anabilim Dalı'ndaki ögrencilerin strese karsı problem çözme becerilerinin karsılastırılması amaçlanmıstır. Arastırma 2006-2007 ögretim yılının bahar yarıyılında Kırsehir ilinde bulunan Ahi Evran Üniversitesinde yürütülmüstür. Arastırma Beden Egitimi ve Spor Yüksekokulunda ve İlkögretim Bölümü Sınıf Ögretmenligi Ana Bilim Dalında Okuyan toplam 200 ögrenci üzerinde gerçeklestirilmistir. Arastırmada Rosenbaum (1980) tarafından gelistirilen, Dag (1981) ve Siva (1991) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Stres Envanteri, Heppner ve Peterson (1982) tarafından gelistirilen, Sahin, Sahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ve arastırmacı tarafından gelistirilen Kisisel Bilgiler Formu veri toplama araçları olarak kullanılmıstır. 2006-2007 ögretim yılında gerçeklestirilen arastırmanın genel amacı çerçevesinde; cevapları aranan alt problemlere yönelik toplanan verilerin gerekli istatistiksel çözümleri için, SPSS (Statistical Packet for Social Sciences) programından yararlanılmıstır. Arastırmada (f) frekans, (%) yüzde, ( X ) aritmetik ortalama, Tek Faktörlü Anova ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıstır. Arastırma sürecinde belirlenen verilerin analiz edilmesi ile asagıdaki sonuçlar elde edilmistir: 1. Beden Egitimi bölümünde ögrenim gören ögrencilerin stres toplam puanları ile cinsiyet, sınıf düzeyleri, aylık gelir, sosyal çevre ve bos zaman faaliyetleri gibi degiskenler arasında anlamlı bir iliski bulunmamıstır. Sınıf Ögretmenligi bölümündeki ögrencilerin stres toplam puanları ile cinsiyet, sınıf düzeyleri, aylık gelir degiskenleri arasında anlamlı bir fark bulunurken, Sınıf Ögretmenligi bölümündeki ögrencilerin stres toplam puanları ile sosyal çevre ve bos zaman faaliyetleri gibi degiskenler arasında anlamlı bir iliski bulunmamıstır. 2. Sınıf Ögretmenligi'nde bölümündeki ögrencilerin problem çözme becerileri toplam puanları ile cinsiyet, aylık gelir düzeyleri, sosyal çevreleri yer ve bos zamanlarında en çok ugrastıkları faaliyetler gibi degiskenler arasında anlamlı bir fark bulunmazken, sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmustur. Beden Egitimi bölümündeki ögrencilerin problem çözme becerileri toplam puanları ile aylık gelir düzeyleri, sosyal çevreleri ve bos zamanlarında en çok ugrastıkları faaliyetler gibi degiskenler arasında anlamlı fark bulunmazken, cinsiyet ve sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmustur. 3. Beden Egitimi bölümü ögrencilerinin stres toplam puanları ile Sınıf Ögretmenligi bölümü ögrencilerinin stres toplam puanları arasında anlamlı bir fark görülmezken, Beden Egitimi bölümü ögrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları ile Sınıf Ögretmenligi bölümü ögrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları arasında da anlamlı bir fark görülmemistir. 4. Beden Egitimi bölümü ögrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları ile stres toplam puanları arasında orta düzeyde, negatif ve anlamlı bir iliski oldugu görülmüstür. Yine Sınıf Ögretmenligi bölümü ögrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları ile stres toplam puanları arasında da orta düzeyde, negatif ve anlamlı bir iliski oldugu görülmüstür.

Savunma Oyunlari Strateji Oyunlari Bakici Oyunlari Webcam Oyunlari Oyun Oyna