Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dekoratif Ürünler Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Nuran Üresin Tanık
Danışman: Mediha Güler
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu araştırmanın amacı Ordu Halk Eğitim Merkezindeki takı tasarım eğitim programının incelenmesi, günümüzdeki yeri, bu kurslarda eğitim alan kursiyerlerin kurstan beklentileri ve kurs sonundaki düşüncelerinin belirlenmesidir. Araştırma çalışmalarında 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Ordu Halk Eğitim Merkezindeki takı tasarımı kursuna katılan kursiyerler oluşturmaktadır. Bu programda eğitim alan 40 kişi örneklem olarak seçilmiştir. Kursiyerlere uzman görüşleriyle hazırlanan anket uygulanmış olup, elde edilen anket sorularının her bir seçeneğinin toplam frekansları belirlenerek yüzdeler belirtilmiştir. Araştırma sonuçlarını yorumlamak için verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları alınarak bulgular tablolarda verilmiş tablolar yorumlanmıştır. Araştırmadaki elde edilen veriler değerlendirildiğinde Ordu Halk Eğitim Merkezindeki takı tasarımı programına katılan kursiyerlerin % 100’ ünün bayan olduğu görülmüştür. Öğrenim durumlarının çoğunluğu lise mezunu olduğu görülmüştür. Kursiyerler bu kurstan halk eğitimin tanıtımlarından haberdar olmuştur. Kursu tercih etme nedenleri çoğunlukla boş vakitleri değerlendirmek içindir. Takı yapımında kullanılan malzemeler genellikle yurtiçinden malzeme satan iş yerlerinden temin edilmiştir. Takıda en çok kullanılan hammaddenin taş olduğu görülmüştür. Takı çeşitlerinin içerisinde en çok üretilen takı kolye olup bunu bilezik takip etmektedir. Kursta yapılan ürünler ile piyasada satılan ürünler arasında çoğu zaman benzerliğin olduğu belirtilmiştir. Kurs programının ve kurstan yararlanılan kaynakların, öğretim yöntemlerinin, içeriği, değerlendirme ölçeğinin ve kullanılan araç-gerecin yeterli olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler : Ordu, Program, El Sanatları, Halk Eğitim Merkezleri, Takı, Tasarım.